$show=/search

$show=phone

$code: Links

$hide=phone

$show=search

កម្រង​ស្នាដៃ​អក្សរ​សិល្ប៍​ខ្មែរ បែប​ទំនើប (សមាគម​អក្សរ​សិល្ប៍ នូ ហាច)

ខ្ញុំ​ធ្លាប់​បាន​ឃើញ​សៀវភៅ​ជា​ច្រើន​របស់ សមាគមអក្សរសិល្ប៍នូហាច តែ​មិន​ដែល​បាន​អាន​សោះ។ ទើប​តែ​ម្សិលមិញ ខ្ញុំ​ក៏​ជ្រើសរើស​សៀវភៅ​នេះ​មក​អាន ដ...

ខ្ញុំ​ធ្លាប់​បាន​ឃើញ​សៀវភៅ​ជា​ច្រើន​របស់ សមាគមអក្សរសិល្ប៍នូហាច តែ​មិន​ដែល​បាន​អាន​សោះ។ ទើប​តែ​ម្សិលមិញ ខ្ញុំ​ក៏​ជ្រើសរើស​សៀវភៅ​នេះ​មក​អាន ដើម្បី​ជា​ការ​កម្សាន្ត​និង​ស្វែង​យល់​ពី​ការ​តែង​និពន្ធ​ផង។ ម្សិលមិញ អង្គុយ​ផង ឈរ​ផង ដើរ​ផង, អស់​ពេល​ជិត​បួន​ម៉ោង អាន​បាន​តែ​ពាក់កណ្ដាល​ទេ។ ថ្ងៃនេះ ចំណាយ​ពេល​ជាង​បួន​ម៉ោង​ទៀត​ទើប​អាន​ចប់។ តាមពិត សៀវភៅ​នេះ​មាន​ជា​ភាសា​ខ្មែរ​ផង​និង​បកប្រែ​ជា​ភាសា​អង់គ្លេស​ផង។ ប៉ុន្តែ ខ្ញុំ​អាន​តែ​ភាសាខ្មែរ​ទេ។ សង្ឃឹម​ថា លើក​ក្រោយ​នឹង​បាន​អាន​ជា​ភាសា​អង់គ្លេស​ម្ដង​ទៀត។

កម្រង​ស្នាដៃ​អក្សរ​សិល្ប៍​ខ្មែរ​ បែប​ទំនើប
សៀវភៅ «កម្រង​ស្នាដៃ​អក្សរ​សិល្ប៍​ខ្មែរ បែប​ទំនើប» នេះ​ជា​កម្រង​វណ្ណកម្ម​ដែល​ធ្លាប់​បាន​ជាប់​ក្នុង​ការ​ប្រកួត​ប្រជែង​ជ័យ​លាភី​ពី សមាគម​អក្សរសិល្ប៍ នូ ហាច។ ស្នាដៃ​ភាគ​ច្រើន​មាន​ទំនោរ​ទៅ​រក​គោល​គំនិត​នៃ​ការ​សរសេរ​បែប​ថ្មី ដែល​ខុស​ពី​ការ​សរសេរ​បែប​លក្ខណៈ​ប្រពៃណី ដូច​ប្រសាសន៍​របស់​អ្នកស្រី បណ្ឌិត ធារី សេហ្វឹ យ៉ាម៉ាដា ក្នុង​អារម្ភកថា​ដែល​ខ្ញុំ​បាន​ស្រង់​ខាង​ក្រោម​នេះ​ស្រាប់។

(បើ​សរសេរ​ត​ទៅ​ទៀត​ក៏​មិន​បាន​ចប់​សព្វ​គ្រប់​ដែរ ព្រោះ​ជិត​ដល់​ម៉ោង​គេង​ហើយ។ អ៊ីចឹង ចាំ​សរសេរ​បន្ត​នៅ​ថ្ងៃ​ស្អែក​ចុះ!)
Pre #1
Pre #2
Pre #3
(អរុណសួស្ដី! បន្ត​ទៀត...)

ខ្ញុំ​សុំ​បង្ហាញ​ទស្សនៈ​ទាក់ទង​នឹង​ការ​វិវត្ត​នៃ​រចនា​បទ​ក្នុង​ការ​តែង​និពន្ធ​នេះ។ ខ្ញុំ​ឯកភាព​នឹង​អ្នកស្រី​បណ្ឌិត​ថា សំណង់​ប្រយោគ​នៃ​ការ​និពន្ធ​បែប​ប្រពៃណី​ពិត​ជា​មាន​លក្ខណៈ​សាំញ៉ាំ​ពិបាក​យល់​បន្តិច​មែន។ ប៉ុន្តែ សិល្ប៍​វិធី​ពណ៌នា​នៅ​តែ​ជា​រឿង​មួយ​ដ៏​សំខាន់​ក្នុង​ការ​តែង​និពន្ធ។ ការ​វិវត្ត​នៃ​ការ​តែង​និពន្ធ ដោយ​កាត់​បន្ថយ​ការ​ពណ៌នា ហើយ​បន្ថែម​មក​វិញ​នូវ​ការ​សន្ទនា​នៃ​តួអង្គ, ជា​ការ​វិវត្ត​មួយ​ដែល​មាន​ទំនោរ​ទៅ​រក​ការ​តែង​និពន្ធ​បែប​បស្ចិម​ប្រទេស។ ខ្ញុំ​មិន​បដិសេធ​ចោល​នូវ​ទំនោរ​នៃ​ការ​តែង​និពន្ធ​ថ្មី​នេះ​ទេ តែ​ការ​ពណ៌នា​នៅ​ក្នុង​បទ​និពន្ធ​នៅ​តែ​ជា​រឿង​ដែល​ខ្ញុំ​ចាប់​អារម្មណ៍។ សម្រាប់​ខ្ញុំ ក្នុង​នាម​ជា​អ្នក​អាន​ម្នាក់ ខ្ញុំ​យល់​ថា សិល្ប៍​វិធី​នៃ​ការ​ពណ៌នា​ពិត​ជា​សំខាន់​ណាស់ ក្នុង​ការ​បង្កើត​នូវ​រូបារម្មណ៍​ផ្សេងៗ ដែល​ធ្វើ​ឲ្យ​អ្នក​អាន​ជក់ចិត្ត​ជក់​អារម្មណ៍ ដ្បិតអី​ការ​ពណ៌នា​បាន​ផ្ដល់​ឲ្យ​អ្នក​អាន​នូវ​សំណង់​រូបភាព​អរូបី​ដ៏​ស្រស់​ត្រកាល។ ខ្ញុំ​នៅ​តែ​ជក់ចិត្ត​នឹង​ការ​ពណ៌នា​ដ៏​វែងអន្លាយ​ប្រកប​ដោយ​រូបារម្មណ៍ ដែល​ធ្វើ​ឲ្យ​អារម្មណ៍​ខ្ញុំ​អណ្ដែត​ត្រសែត​តាម​ការ​រៀបរាប់​របស់​អ្នកនិពន្ធ។

ជា​រួម ខ្ញុំ​គិត​ថា សៀវភៅ​ជា​វិភាគទាន​ដ៏​សំខាន់​ក្នុង​ការ​ឆ្លុះបញ្ចាំង​ពី​ដំណើរ​វិវត្ត​នៃ​សង្គម​បច្ចុប្បន្ន។ លើស​ពី​នេះ​ទៀត សៀវភៅ​នេះ​ជា​ទុន​ដ៏​សំខាន់​សម្រាប់​អ្នក​ដែល​ចង់​ស្វែង​យល់​ពី​ការ​តែង​និពន្ធ ដ្បិតអី​សុទ្ធ​តែ​ជា​ស្នាដៃ​ល្អៗ​ដែល​កម្រ​បាន​ជួប។ អាន​សៀវភៅ​នេះ​ហើយ ខ្ញុំ​ជាប់ចិត្ត​ជាមួយ​សាច់រឿង​ជាច្រើន។ រឿង​ដែល​ខ្ញុំ​ចូលចិត្ត​បំផុត​រួមមាន «រឿងកាបូបលុយ» «រឿងសម្លាប់ខ្លួន» «រឿងផ្លូវងងឹត» និង «រឿងចុងរដូវផ្កាមាស» ជាដើម។

«រឿង​កាបូប» ជា​ស្នាដៃ​របស់​លោក សុខ ចាន់ផល។ រឿង​នេះ​បាន​ឆក់​ទាញ​យក​ចំណាប់អារម្មណ៍​ខ្ញុំ​ជា​ខ្លាំង។ ការពិត ខ្ញុំ​ចាប់​ផ្ដើម​ស្រលាញ់​និង​ចូលចិត្ត​អ្នកនិពន្ធ​រូប​នេះ ចាប់​តាំង​ពី​ពេល​ដែល​ខ្ញុំ​បាន​អាន​ប្រលោមលោក «ខែរងា» របស់​លោក​កាល​ពី​ខែ​មុន។ ខ្ញុំ​ប្រាកដ​ក្នុង​ចិត្ត​ណាស់​ថា នេះ​មិនមែន​មក​ពី​អារម្មណ៍​ខ្ញុំ​ចូល​ចិត្ត​លោក​ទើប​និយាយ​ថា​ស្នាដៃ «រឿង​កាបូប» នេះ​ជា​ស្នាដៃ​ដ៏​ល្អ​វិសេស​នោះ​ទេ។ «រឿង​សម្លាប់​ខ្លួន» របស់​កញ្ញា សេង ច័ន្ទមុនីរតន៍ ក៏​ជា​រឿង​មួយ​ដ៏​គួរ​ឲ្យ​ជក់​ចិត្ត​ដែរ។ ខ្ញុំ​នឹក​ស្ងើចសរសើរ​អ្នកនិពន្ធ​ស្រី​វ័យ​ក្មេង​រូប​នេះ​ដែល​មាន​សមត្ថភាព​ដ៏​គួរ​ឲ្យ​កោតសរសើរ​ក្រៃលែង។ តាមរយៈ​សៀវភៅ​នេះ ដែល​បាន​បញ្ជាក់​នៅ​ខាង​លើ​នៃ​អត្ថបទ​រឿង បាន​បញ្ជាក់​ថា កញ្ញា​បាន​ចាប់​ផ្ដើម​សរសេរ​ប្រលោមលោក​ដំបូង​នៅ​អាយុ​១២​ឆ្នាំ។ រឿង​ដែល​កញ្ញា​សរសេរ​នេះ​មាន​ទាំង​ការ​លេងសើច​ខ្លះ រួម​នឹង​គំនិត​អប់រំ​ដ៏​ជ្រាលជ្រៅ​ទៀត​ផង។ ចំណែក​ឯ «រឿង​ផ្លូវ​ងងឹត» របស់​លោក ប៉ែន ឈន់ ក៏​ល្អ​គួរ​ឲ្យ​ចាប់ចិត្ត​ណាស់​ដែរ។ ទំហំ​រឿង​វែង​ជាង​គេ​បន្តិច តែ​បង្កប់​ដោយ​សារ​ជាច្រើន។ អ្វី​ដែល​ពិសេស​នោះ គឺ​លោក​បាន​លាយ​បញ្ចូល​នូវ​ឆុត​ឆាក​ស្នេហា​ដ៏​ស្រពេចស្រពិល រក​កន្លែង​ចប់​មិន​ឃើញ​ឡើយ។ «រឿង​ចុង​រដូវ​ផ្កា​មាស» របស់​លោក ណុច សកុណា ជា​រឿង​មួយ​ដែល​បង្កប់​នូវ​សារ​អប់រំ​និង​រិះគន់​យ៉ាង​ចំៗ។ ខ្ញុំ​អាន​រឿង​នេះ​ហើយ ទើប​ភ្ញាក់​ខ្លួន​សួរ​ខ្លួនឯង​ថា ហេតុអ្វី​បាន​ជា​ស្ត្រី​នៅ​តែ​ជា​ជនរងគ្រោះ បើ​គ្រប់ៗ​គ្នា​និយាយ​លើក​តម្កើង​ស្ត្រី​សុទ្ធ​តែ​ពាក្យ​ពីរោះ​ស្ដាប់​ឥតគណនា​នោះ? តើ​ទាំង​ហ្នឹង​គ្រាន់​តែ​ជា​សម្ដី​និយាយ​ឲ្យ​ពីរោះ​ស្ដាប់​ឬ​យ៉ាង​ណា? ខ្ញុំ​យល់​ថា ត្រឹម​និយាយ​ឲ្យ​ពីរោះ​ស្ដាប់​មិន​ទាន់​គ្រប់គ្រាន់​នៅ​ឡើយ​ទេ។ មើល​ស្ត្រី​ទូទៅ ក្នុង​កែវភ្នែក​ដែល​ប្រកប​ដោយ​ការ​គោរព​ស្រលាញ់ ក្នុង​នាម​ជា​ម្ដាយ ជា​បង ជា​ប្អូន ឬ​ជា​មនុស្ស​ដែល​យើង​ស្រលាញ់, នេះ​ជា​រឿង​ដ៏​សំខាន់​ដែល​មនុស្ស​ម្នាក់ៗ​ត្រូវ​ប្រតិបត្តិ។

ខ្ញុំ​សូម​បញ្ចប់​អត្ថបទ​នេះ​ប៉ុណ្ណឹង​ទៅ​ចុះ! បើ​ចង់​ជ្រាប​ច្បាស់​ពី​កម្រង​ស្នាដៃ​ដ៏​វិសេស​នេះ សូម​អស់​លោកអ្នក​អញ្ជើញ​រក​ទិញ​អាន​ដោយ​ខ្លួន​ឯង​ចុះ។ សង្ឃឹម​ថា អ្នក​នឹង​ជក់ចិត្ត​ជាមួយ​សៀវភៅ​នេះ​ដូចជា​រូប​ខ្ញុំ​ដែរ...


កំណត់សម្គាល់
សៀវភៅ​នេះ​មាន​នៅ​ក្នុង​បណ្ណាល័យ PUC
លេខ​កូដ៖ PL 4326 N68 2014

មតិយោបល់

អត្ថបទចុះផ្សាយ មិនត្រូវបានផ្ដល់ឲ្យប្រើប្រាស់ដោយគ្មានការអនុញ្ញាតពីម្ចាស់កម្មសិទ្ធិឡើយ។ ការក្លែងបន្លំ លួចយក ឬប្រើប្រាស់ធនធាននៃម្ចាស់កម្មសិទ្ធិដោយរំលោភ ជាអំពើខុសទាំងសីលធម៌និងច្បាប់សង្គម។
សូមអានបន្ថែម៖ លក្ខខណ្ឌប្រើប្រាស់

$hide=phone

ស្លាក​អត្ថបទ

Ajahn Chah (2) Ajahn Sumedho (4) SIPAR (3) Thich Nhat Hanh (10) កំណត់ហេតុ (213) កំណាព្យ (34) កំណាព្យខ្ញុំ (29) ការតែងនិពន្ធ (12) កិច្ចការសាលា (12) កែម ឡី (42) ខ្មែរក្រោម (1) គន្លឹះ (1) គយ សារុន (2) ច័ន្ទ សំណព្វ (2) ច័ន្ទ ឫទ្ធី (2) ឈុន សំណាង (2) ឈ្លោះនឹងខ្លួនឯង (35) នូ ហាច (1) បច្ចេកវិទ្យា (3) ប៉ិច សង្វាវ៉ាន (1) ប៊ុត សាវង្ស (7) ប៉ុល ពិសី (1) យិន លួត (2) រម្លឹករឿងចាស់ (9) រីម គីន (1) រូបភាព (3) រឿង (54) រឿងកំប្លែង (កែម ឡី) (19) រឿង​ខ្លី (15) រឿងបុរសពាក់អាវសតែចិត្តខ្មៅ (19) លី សុវីរ (3) វីដេអូ (18) សមាគម​អក្សរ​សិល្ប៍ នូ ហាច (9) សម្ដេចព្រះមហាឃោសនន្ទ (12) សម្រង់គំនិត (17) សាស្រ្តា (1) សុខ ចាន់ផល (11) សុគន្ធ និសា (1) សៀវភៅ&ការអាន (100) សៀវភៅដែលបានអាន (90) សេង ច័ន្ទមុនីរតន៍ (1) ស្ពេសឺរ ចនសាន់ (2) ហ្វេសប៊ុក (28) អាល់ប៊ឺត អាញស្តាញ (1) ឯកសារ (51)
Name

Ajahn Chah,2,Ajahn Sumedho,4,SIPAR,3,Thich Nhat Hanh,10,កំណត់ហេតុ,213,កំណាព្យ,34,កំណាព្យខ្ញុំ,29,ការតែងនិពន្ធ,12,កិច្ចការសាលា,12,កែម ឡី,42,ខ្មែរក្រោម,1,គន្លឹះ,1,គយ សារុន,2,ច័ន្ទ សំណព្វ,2,ច័ន្ទ ឫទ្ធី,2,ឈុន សំណាង,2,ឈ្លោះនឹងខ្លួនឯង,35,នូ ហាច,1,បច្ចេកវិទ្យា,3,ប៉ិច សង្វាវ៉ាន,1,ប៊ុត សាវង្ស,7,ប៉ុល ពិសី,1,យិន លួត,2,រម្លឹករឿងចាស់,9,រីម គីន,1,រូបភាព,3,រឿង,54,រឿងកំប្លែង (កែម ឡី),19,រឿង​ខ្លី,15,រឿងបុរសពាក់អាវសតែចិត្តខ្មៅ,19,លី សុវីរ,3,វីដេអូ,18,សមាគម​អក្សរ​សិល្ប៍ នូ ហាច,9,សម្ដេចព្រះមហាឃោសនន្ទ,12,សម្រង់គំនិត,17,សាស្រ្តា,1,សុខ ចាន់ផល,11,សុគន្ធ និសា,1,សៀវភៅ&ការអាន,100,សៀវភៅដែលបានអាន,90,សេង ច័ន្ទមុនីរតន៍,1,ស្ពេសឺរ ចនសាន់,2,ហ្វេសប៊ុក,28,អាល់ប៊ឺត អាញស្តាញ,1,ឯកសារ,51,
ltr
item
កំណត់ហេតុ ― Rangsey Heng: កម្រង​ស្នាដៃ​អក្សរ​សិល្ប៍​ខ្មែរ បែប​ទំនើប (សមាគម​អក្សរ​សិល្ប៍ នូ ហាច)
កម្រង​ស្នាដៃ​អក្សរ​សិល្ប៍​ខ្មែរ បែប​ទំនើប (សមាគម​អក្សរ​សិល្ប៍ នូ ហាច)
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhrwU49cCburKzD1B2CuBACQnozFJE-eIZ1u_IdU4_pVws6KROk0Qb_ZIq7dFw7jj1m4sxGUJ6cK8_iux8pL1Mx0tNrQBRlw5v6eye-R2MZclNm0tCX9_EWaIcDgWuGeRSTbfAvbuRHnHon/s1600/Collection+of+Modern+Cambodian+Short+Fiction.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhrwU49cCburKzD1B2CuBACQnozFJE-eIZ1u_IdU4_pVws6KROk0Qb_ZIq7dFw7jj1m4sxGUJ6cK8_iux8pL1Mx0tNrQBRlw5v6eye-R2MZclNm0tCX9_EWaIcDgWuGeRSTbfAvbuRHnHon/s72-c/Collection+of+Modern+Cambodian+Short+Fiction.jpg
កំណត់ហេតុ ― Rangsey Heng
https://pbrangsey.blogspot.com/2018/01/collection-of-modern-cambodian-short-fiction-nou-hach.html
https://pbrangsey.blogspot.com/
https://pbrangsey.blogspot.com/
https://pbrangsey.blogspot.com/2018/01/collection-of-modern-cambodian-short-fiction-nou-hach.html
true
4448203591968807166
UTF-8
Loaded All Posts រកមិនឃើញអត្ថបទ បង្ហាញទាំងអស់ អានបន្ត ឆ្លើយតប លុបចោលការឆ្លើយតប លុប ដោយ ទំព័រដើម ទំព័រ អត្ថបទ បង្ហាញទាំងអស់ អត្ថបទជាច្រើនផ្សេងទៀតសម្រាប់អ្នក ស្លាកអត្ថបទ សារបណ្ណ SEARCH អត្ថបទទាំងអស់ រកមិនឃើញអត្ថបទដែលអ្នកស្វែងរក ត្រឡប់ទៅទំព័រដើម ថ្ងៃអាទិត្យ ថ្ងៃចន្ទ ថ្ងៃអង្គារ ថ្ងៃពុធ ថ្ងៃព្រហស្បតិ៍ ថ្ងៃសុក្រ ថ្ងៃសៅរ៍ អាទិត្យ ចន្ទ អង្គារ ពុធ ព្រហស្បតិ៍ សុក្រ សៅរ៍ ខែមករា ខែកុម្ភៈ ខែមីនា ខែមេសា ខែឧសភា ខែមិថុនា ខែកក្កដា ខែសីហា ខែកញ្ញា ខែតុលា ខែវិច្ឆិកា ខែធ្នូ មករា កុម្ភៈ មីនា មេសា ខែឧសភា មិថុនា កក្កដា សីហា កញ្ញា តុលា វិច្ឆិកា ធ្នូ អម្បាញ់មិញ 1 នាទីមុន $$1$$ minutes ago 1 ម៉ោងមុន $$1$$ hours ago ម្សិលមិញ $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago ច្រើនជាង 5 សម្ដាហ៍មុន Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content